Poznaj etapy pozycjonowania stron on-site

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Poznaj etapy pozycjonowania stron on-site

Pozycjonowanie stron on-site składa się z wielu pojedynczych etapów, które mają na celu spełnienie wszelkich wytycznych narzuconych przez algorytm wyszukiwarki Google. W ten sposób można znacznie zwiększyć popularność swojej witryny na tle innych i uzyskać lepsze wyniki finansowe przy stosunkowo niedużej inwestycji. W trakcie pozycjonowania przeprowadza się wiele specjalistycznych czynności, wszystkie mają ogromny wpływ na ostateczny efekt i jego trwałość. W niniejszym artykule dowiesz się, co to jest SEO i jakie między innymi czynności wchodzą w jego zakres.

Optymalizacja witryny pod kątem szybkości jej działania

Pierwszą czynnością realizowaną przez dobrą agencję SEO, tuż po audycie, jest przeprowadzenie optymalizacji witryny i jej kodu źródłowego. Większość stron bez odpowiedniego zaplecza SEO rzadko spełnia rygorystyczne wytyczne firmy Google, dlatego należy przeprowadzić w nich szereg modyfikacji związanych z jej działaniem. Bardzo istotne jest usunięcie zbędnych pluginów oraz dodatków i zmniejszenie wpływu tematu na szybkość jej działania. Nie bez znaczenia jest takżę zmiana hierarchii nagłówków i wiele, wiele innych czynności.

Zaplanowanie strategii słów kluczowych

Słowa kluczowe powinny doskonale pasować do wybranej witryny i zarazem także do konkretnej podstrony. To dla większości pozycjonerów najważniejszy etap pozycjonowania, lecz jednocześnie także najtrudniejszy – strategia fraz kluczowych ma bezpośredni wpływ na efektywność wszystkich kolejnych etapów. Słowo kluczowe, np. pozycjonowanie Warszawa, powinno precyzyjnie pasować do samej witryny. Błędem jest umieszczanie fraz wybranych wyłącznie w celu uzyskania jak największej liczby wejść. Algorytm Google może to z łatwością sprawdzić po analizie czynnika bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń.

Audyt SEO – niezbędnik każdego pozycjonera

Równie istotne dla pozycjonowania jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu każdy pozycjoner może z łatwością zapoznać się z obecnym stanem witryny, zaplanować kolejne działania i strategię w ujęciu długo- i krótkofalowym. Z reguły proces ten przeprowadza się na samym początku, czasami nawet jeszcze przed podpisaniem umowy, gdyż agencja interaktywna tylko w ten sposób można poznać zakres prac niezbędnych do realizacji oraz wielkość inwestycji i wiele innych czynników.

Dostosuj UX i UI do targetu

Każda witryna ma nie tylko przyciągnąć potencjalnego klienta, lecz także sprawić, aby pozostał na niej na znacznie dłużej. Służy do tego między innymi UX oraz UI, kolejno User Experience i User Interface. Te dwa zadania są ze sobą ściśle skorelowane i łączą się w jedną, spójną całość. Polegają na zmianie wizualnej części strony i dopasowaniu jej do wymagań konkretnego targetu, a także na poprawie łatwości nawigacji bądź sposobu poruszania się po całej witrynie.

Zdjęcie autorstwa Mikhail Nilov z Pexels

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adam 17.01.2022

    Pozycjonowanie strony jest już działaniem objętym na stronie, jednak bez audytu SEO nie uda nam się dobrze wypozycjonować strony. Audyt SEO odpowiada za zbadanie poziomu optymalizacji, znalezienie błędów i ustalenie potencjału pozycjonerskiego witryny, dlatego tak ważnym jest aby go przeprowadzić przed zaczęciem jakichkolwiek działań.

  • Kacper 15.02.2022

    Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych działań jakie można zrobić dla swojej strony, działania SEO dla sklepów opartych o np. oprogramowanie Selly działa na bardzo podobny sposób co wiele innych platform, Pozycjonowanie Selly powinno być oparte o trzy stałe działania, optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, tworzenie unikalnych i wartościowych treści oraz budowę naturalnego profilu linkowego.