SEO i handel dziecięcymi artykułami – omawiamy podstawy

Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
SEO i handel dziecięcymi artykułami – omawiamy podstawy

Branża dziecięca należy do tych dynamicznie się rozwijających, a przez to konkurencyjnych. Na czym więc warto się skupić, aby odnieść sukces, handlując artykułami dziecięcymi? Zapoznaj się z naszym poradnikiem.

Ubranka, pieluchy, pampersy, smoczki, zabawki, kocyki, śliniaczki – najpotrzebniejsze akcesoria dla dzieci zdają się nie mieć końca. Nic zatem dziwnego, że w branży dziecięcej nie brakuje konkurencji. Jak zachęcić potencjalnych klientów, aby wybrali nasz sklep i nasze artykuły? Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią optymalizację strony internetowej.

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to nic innego jak właśnie szereg działań mających na celu optymalizację witryny w taki sposób, aby pojawiała się ona na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. SEO jest więc raczej rozłożonym w czasie procesem, a nie pojedynczym działaniem. Efekty mogą się pojawić po kilku tygodniach albo nawet miesiącach, warto jednak na nie poczekać. Trzeba tylko pamiętać, by systematycznie dbać o pozycjonowanie strony i sklepu. Jak to zrobić?

Skuteczny audyt SEO

Zanim przystąpisz do optymalizowania swojej witryny, najpierw wykonaj skuteczny audyt SEO. Na czym on polega? To szczegółowa i wnikliwa analiza oraz ocena wszystkich elementów danej strony internetowej. Sprawdzane są zarówno czynniki wewnętrzne (czyli znajdujące się na stronie), jak i zewnętrzne (znajdujące się poza stroną). Przeprowadzona analiza pozwala wykryć, dlaczego witryna pojawia się na niższych pozycjach w wyszukiwarkach. Znając słabe i mocne strony serwisu, można opracować strategię i dobrać rozwiązania, które pomogą w optymalizacji i w efekcie poprawią widoczność strony internetowej.

Skuteczny audyt SEO pozwala wykryć wszelkie błędy i wskazuje, jak je wyeliminować i unikać ich w przyszłości. Podczas audytu ocenia się takie czynniki, jak:

  • słowa kluczowe,
  • poprawność znaczników title i meta description,
  • widoczność strony w wyszukiwarce,
  • czas ładowania witryny,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • przekierowania,
  • strony błędu (404),
  • grafiki.

Pozycjonowanie strony

Na optymalizację strony internetowej pod kątem SEO mają wpływ przede wszystkim dostępne na niej treści. Powinny mieć one charakter edukacyjny (co ma szczególne znaczenie w przypadku artykułów dziecięcych, które muszą spełniać określone wymogi), a także być ciekawe i unikalne, a więc nie mogą być powieleniem treści z innych serwisów.

W kontekście pozycjonowania stron istotne są słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy trafią na naszą stroną. Trafnie dobrane słowa kluczowe zwiększą ruch na stronie i w sklepie. Wykorzystuj także frazy long tail, które są bardziej rozbudowane i szczegółowe. Jeśli nie wiesz, jak je dobrać albo masz wątpliwości, czy dobrze to zrobiłeś, skorzystaj z narzędzi, które Ci to ułatwią, na przykład Google Keyword Planner lub Google Trends.

Dbając o odpowiednie pozycjonowanie swojej strony, nie zapominaj również o aspektach technicznych, które zostały wskazane w audycie SEO, oraz linkowaniu – zarówno wewnętrznym, w obrębie podstron, jak i zewnętrznym, kierujących na przykład do sklepu. Upewnij się, że linki przekierowują do prawidłowych stron.

SEO w branży dziecięcej – o czym warto pamiętać?

Ogólne zasady optymalizacji stron można dostosować do każdej branży. Zajmując się handlem artykułów dziecięcych, określ dokładnie zakres swojej działalności. Pomoże to w dobraniu trafnych słów kluczowych, które powinny znaleźć się w opisach produktów, kategorii i artykułach. Branża dziecięca daje wspaniałą możliwość tworzenia eksperckich treści, więc warto pomyśleć o tworzeniu tematycznego bloga, który wpłynie na zwiększenie ruchu na stronie. To także sposób na zbudowanie wizerunku profesjonalnej i wiarygodnej marki.

W budowaniu wizerunku pomaga również obecność w social mediach, na przykład na Instagramie. Niektórzy rodzice mogą nie mieć czasu na czytanie eksperckich artykułów, ale z chęcią obejrzą na przykład instrukcje w formie obrazkowej lub krótkiego wideo. Ponadto social media pomagają w nawiązywaniu kontaktu z klientami i budowaniu z nimi społeczności.

Zdjęcie główne: Pickawood/unsplash.com

Udostępnij:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Natalia 25.01.2022

    Krótkie teksty i posty na Instagramie sprawdzą się świetnie dla młodych rodziców którzy nie mają czasu na czytanie długich artykułów. Kiedy jednak znajdzie się chwila wolnego czasu agencja boo tworzy bloga na którym można znaleźć wiele ciekawych informacji związanych z branżą seo.

  • Monika 24.02.2022

    Zdecydowanie jestem za wzbogacaniem strategii marketingowej o media społecznościowe. Warto jednak skupić się na kwestii elementarnej – samym pozycjonowaniu naszej strony. Myślę jednak, że ta branża z reguły kojarzy się odbiorcom, z czymś miłym w odbiorze, powiedziałabym nawet – ciepłym. Kiedy pragniemy zadbać o komfort użytkownika, myślimy – UX i dlatego proponowałabym skorzystanie z usług agencji interaktywnej, która zadba zarówno o SEO jak i UX’a. Ich witryny na wstępie witają nas banerami – zamów audyt sxo, na dodatek, jest on zupełnie bezpłatny. Wydaje mi się, że troska o obie kluczowe kwestie jednocześnie, jest istotna ze względu na charakter działalności, czyli e-commerce. Bez należytego pozycjonowania, o sukcesie nie mamy co marzyć.