Google AdWords to usługa, która pomaga firmom znaleźć klientów. Dobrym przykładem jest sytuacja, gdy wyszukujesz produkt w Google, a następnie widzisz płatne reklamy pod wynikami wyszukiwania. Merchant natomiast, to miejsce, w którym możesz przesłać swój feed produktowy, aby zintegrować swoje produkty z innymi usługami Google.
Najważniejszą rzeczą, o której musimy pamiętać integrując opisywane usługi, to troska o należyte ich użytkowanie, jeśli są używane poprawnie dostarczają widocznych efektów. Z ich pomocą, jesteśmy w stanie uzyskać wysoki ruch odbiorców w obrębie naszej oferty. Są jednak pewne rzeczy, które trzeba wiedzieć rozpoczynając kampanię AdWords z Google Merchant Center.
Pierwszą rzeczą jest wybór słów kluczowych do reklam. Aby to zrobić, musisz określić, jakie słowa będą używane przez potencjalnych klientów, gdy będą szukać Twojego produktu/usługi w Google. Ponadto ważne jest, aby określić, które frazy są mało prawdopodobne, aby zostały użyte przez nich podczas wyszukiwania. Frazy te nazywane są negatywnymi słowami kluczowymi i powinny zostać wyłączone z procesu optymalizacji.
Po wybraniu odpowiednich słów kluczowych konieczna jest optymalizacja grup reklam: stworzenie osobnych grup według tematów opisujących Twoje produkty/usługi (jeśli jest ich kilka rodzajów). Na przykład: „Koszule”, „Spodnie” itp. a także oddzielne grupy dla poszczególnych wskaźników demograficznych (miejsce zamieszkania, wiek, płeć itp.).
Google AdWords pozwala na umieszczanie reklam tekstowych w Google. Jeśli masz sklep internetowy, bardzo zalecane jest korzystanie z tej usługi, ponieważ pozwoli ona potencjalnym klientom znaleźć Twój sklep.
Google Merchant – https://adsright.pl/google-merchant/, umożliwia śledzenie, jakich słów kluczowych używają internauci, gdy wchodzą do Twojego sklepu. W ten sposób będziesz wiedział, czego szukają i jak znaleźli Twoją stronę (poprzez wyszukiwanie organiczne lub płatną reklamę).
Dostępna jest również usługa Analytics pomagająca zrozumieć, jak odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. W ten sposób będziesz wiedział, jakie zmiany należy wprowadzić na Twojej stronie i jak możesz poprawić UX, aby więcej odwiedzających wracało ponownie!
Możesz używać Google Merchant Center razem z Google AdWords, aby tworzyć odpowiednie reklamy z wyselekcjonowanymi słowami kluczowymi, które zostaną odpowiednio posegregowane dla docelowych grup odbiorców dla Twoich produktów i usług. Dzięki temu pokażesz swoje reklamy klientom, którzy szukają produktów podobnych do Twoich.
Wykorzystanie Merchant jest korzystne, bowiem pozwala na stworzenie sklepu internetowego, w którym potencjalni klienci mogą zobaczyć wszystkie Twoje produkty i oferty. To świetny sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie sprzedaży.
Zdjęcie główne: Solen Feyissa/unsplash.com