Pozycjonowanie stron on-site składa się z wielu pojedynczych etapów, które mają na celu spełnienie wszelkich wytycznych narzuconych przez algorytm wyszukiwarki Google. W ten sposób można znacznie zwiększyć popularność swojej witryny na tle innych i uzyskać lepsze wyniki finansowe przy stosunkowo niedużej inwestycji. W trakcie pozycjonowania przeprowadza się wiele specjalistycznych czynności, wszystkie mają ogromny wpływ na ostateczny efekt i jego trwałość. W niniejszym artykule dowiesz się, co to jest SEO i jakie między innymi czynności wchodzą w jego zakres.
Pierwszą czynnością realizowaną przez dobrą agencję SEO, tuż po audycie, jest przeprowadzenie optymalizacji witryny i jej kodu źródłowego. Większość stron bez odpowiedniego zaplecza SEO rzadko spełnia rygorystyczne wytyczne firmy Google, dlatego należy przeprowadzić w nich szereg modyfikacji związanych z jej działaniem. Bardzo istotne jest usunięcie zbędnych pluginów oraz dodatków i zmniejszenie wpływu tematu na szybkość jej działania. Nie bez znaczenia jest takżę zmiana hierarchii nagłówków i wiele, wiele innych czynności.
Słowa kluczowe powinny doskonale pasować do wybranej witryny i zarazem także do konkretnej podstrony. To dla większości pozycjonerów najważniejszy etap pozycjonowania, lecz jednocześnie także najtrudniejszy – strategia fraz kluczowych ma bezpośredni wpływ na efektywność wszystkich kolejnych etapów. Słowo kluczowe, np. pozycjonowanie Warszawa, powinno precyzyjnie pasować do samej witryny. Błędem jest umieszczanie fraz wybranych wyłącznie w celu uzyskania jak największej liczby wejść. Algorytm Google może to z łatwością sprawdzić po analizie czynnika bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń.
Równie istotne dla pozycjonowania jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu każdy pozycjoner może z łatwością zapoznać się z obecnym stanem witryny, zaplanować kolejne działania i strategię w ujęciu długo- i krótkofalowym. Z reguły proces ten przeprowadza się na samym początku, czasami nawet jeszcze przed podpisaniem umowy, gdyż agencja interaktywna tylko w ten sposób można poznać zakres prac niezbędnych do realizacji oraz wielkość inwestycji i wiele innych czynników.
Każda witryna ma nie tylko przyciągnąć potencjalnego klienta, lecz także sprawić, aby pozostał na niej na znacznie dłużej. Służy do tego między innymi UX oraz UI, kolejno User Experience i User Interface. Te dwa zadania są ze sobą ściśle skorelowane i łączą się w jedną, spójną całość. Polegają na zmianie wizualnej części strony i dopasowaniu jej do wymagań konkretnego targetu, a także na poprawie łatwości nawigacji bądź sposobu poruszania się po całej witrynie.
Zdjęcie autorstwa Mikhail Nilov z Pexels
Pozycjonowanie strony jest już działaniem objętym na stronie, jednak bez audytu SEO nie uda nam się dobrze wypozycjonować strony. Audyt SEO odpowiada za zbadanie poziomu optymalizacji, znalezienie błędów i ustalenie potencjału pozycjonerskiego witryny, dlatego tak ważnym jest aby go przeprowadzić przed zaczęciem jakichkolwiek działań.
Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych działań jakie można zrobić dla swojej strony, działania SEO dla sklepów opartych o np. oprogramowanie Selly działa na bardzo podobny sposób co wiele innych platform, Pozycjonowanie Selly powinno być oparte o trzy stałe działania, optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, tworzenie unikalnych i wartościowych treści oraz budowę naturalnego profilu linkowego.